[vc_row type=”in_container” bg_position=”left top” bg_repeat=”no-repeat” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” top_padding=”40″][vc_column width=”1/2″][image_with_animation image_url=”4647″ animation=”Fade In” img_link_target=”_self”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Källa: http://urskola.se/[/vc_column_text][divider line_type=”No Line” custom_height=”40″][vc_column_text]

Varför är lärarens kompetens i medie- och informationskunnighet, MIK, så viktig? Lärlabbet tar upp det digitala perspektivet på lärarrollen och de möjligheter som IT ger. Hur, när och i vilka syften väljer lärare digitala verktyg? Det finns en uppsjö av verktyg att välja mellan när en lärare designar sin undervisning. Vilka krav ställer det på lärarna? Lärlabbet besöker Tobias Ruthenberg på Lärarhögskolan i Borås som undervisar lärare och bibliotekarier i MIK. Skolan satsar även på att integrera MIK-undervisning i grundutbildningen för lärarstudenter

[/vc_column_text][divider line_type=”No Line” custom_height=”40″][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]